Close
Login to Your Account


Page 1 of 8 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 78
  1. #1
    Status
    Offline
    Lock's Avatar
    King Of Gempak
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    celoh tiok mok
    Age
    25
    Posts
    4,387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default Kisah Karak (Kisah Benar!!)

    Sebenarnya Karak ada dua jalan,satu jalan lama Karak(KL-Bentong) dan satu lagi Lebuh Raya Karak(baru)

    Apa yang menariknya dalam banyak-banyak tempat yang dikatakan berhantu,pasti Karak akan tersenarai,malah di Karak ini lah bagi aku tempat segala hantu…Mana tidaknya seingat aku hampir 10 jenis hantu yang ada kat Malaysia ini ada di Karak..

    Antara Hantu Yang Pernah Dikaitkan Dengan Karak.
    Langsuir
    Budak Sekolah (merayau-rayau)
    Wanita Tua
    Bas Lama
    Penunggang Motor (Kepala ada badan tak ada)
    Perempuan Bawa Anak (batu nisan)
    Pontianak
    Hantu Pocong
    Hantu yang Makan orang (Paling popular)
    Volkswagen kuning(dah lupa ada dekat karak @ lebuh Raya Jelapang).


    MAKA TERSEBUTLAH KISAH….

    Semasa ingin menulis artikel ini ada la tanya kawan-kawan aku tentang jalan lama Karak ni…dan antara cerita yang aku dapat kumpulkan..

    Lebuhraya Karak

    Lebuhraya karak mula dibina pada 1970 dan mula dibuka kepada orang ramai pada 1977. Lebuhraya ini menghubungkan Kuala Lumpur dengan Karak dan jaraknya lebih kurang 60.0 km. Lebuhraya ini mempunyai sepasang terowong di kawasan peranginan terkenal iaitu Genting Highland.



    1.Antara kemalangan yang paling popular adalah pada 20 Januari 1990, di mana 17 orang terbunuh termasuk 11 orang anggota FRU bilamana berlaku pertembungan diantara kenderaan FRU dengan sebuah lori, sebuah bas dan 10 biji kereta.

    2.Kalau korang perasan dekat Genting Sempah (berdekatan perniaga lemang) Banyak Lori berenti pada waktu malam(tidur)..dikatakan tidak sah kalau tidur disitu tapi tidak kena “tegur”.

    3.Volkswagen kuning..selalunya pemandu akan dikacau selepas terowong karak..dia akan potong kereta korang ,dan selepas itu dia akan bawa perlahan..ada yang kata jangan potong kereta kuning itu,kalau potong juga…..

    Dan apa yang menarik tentang Volkswagen kuning ini,seingat aku pada tahun 1998 masa itu aku diasrama tengah dengar radio Era (masa tu Era baru je wujud).Seorang pemanggil call Era dan cerita pasal Volkswagen kuning ni dari A sampai Z,dan bila deejay tu tanya mana tahu tentang cerita ini,pemanggil dari Jelapang(Perak) itu dengan selamba kata dialah pemandu kereta itu dan talian terus putus….

    4.Kereta Misteri

    KARAK – Penemuan sebuah kereta Kia Optima yang terbenam ke dalam selut dari ketinggian 100 meter di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak, berhampiran terowong Genting Sempah menghala ke ibu negara kelmarin menimbulkan pelbagai misteri.

    Kereta berwarna perak itu dipercayai terjatuh dari Jalan Bentong Lama, Batu 18 di sini sebelum ia ditemui oleh penunda kereta, Wong Kam Wai, 31, pada pukul 3 petang.

    Namun Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sehingga semalam polis menolak wujudnya unsur jenayah atau kemalangan yang boleh dikaitkan dengan penemuan kereta itu.

    “Kalau berlaku kemalangan, mesti pembahagi jalan sudah remuk seperti dilanggar.

    Jika ada jenayah mesti ada mangsa di sekitarnya,” kata beliau ketika dihubungi.

    Kereta Kia Optima yang berharga lebih RM100,000 itu ditemui ketika Kam Wai sedang menaikkan sebuah kereta Satria Neo yang terbabas di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak.

    Dalam pada itu, satu sumber berkata, ketika ditemui kunci kenderaan ada pada kereta itu namun enjin tidak dihidupkan..

    Bagaimanapun,usaha untuk mengangkat kereta ini tidak berjaya.

    Apabila di pertengahan, dua buah kembalik yang mengangkatnya tiba-tiba mengalami masalah mekanikal dan kerosakan pada sistem hidrolik.Ketika itu,kereta ini hanya beberapa meter sebelum sampai di tepi tembok lebuhraya.

    Usaha mengangkat



    Ketika kembalik kedua membantu, ia turut menerima nasib sama apabila tiba-tiba mengalami masalah mekanikal pula.Akhirnya, kereta misteri ini terpaksa di”semadikan” semula di bawah jambatan tersebut!

    (sumber dari kosmo!)



    Jalan Lama Karak

    1.Seorang polis, satu hari naik motor ikut jalan lama ni….nak dijadikan cerita sampai satu kawasan tu,dia nampak banyak kereta paking tepi jalan,tapi yang peliknya kat situ gelap gelita,seorang manusia pun tak ada dan yang paling pelik,semua kereta yang paking tu jenis kereta lama tapi masih cantik…Apa lagi rempit la sambil pegang pistol sampai genting sempah(petronas).

    2.Menurut cerita ramai juga yang ingin mengelak kesesakan lalu lintas ikut jalan lama karak(nak balik KL).Tetapi hampir 80% orang yang lalu disini bukan sahaja waktu malam,tengah hari siang buta pun akan berpatah balik..Sebab dah tak tahan menanggung seram!

    3.Dalam satu cerita lain,pemandu bas di situ pernah bercerita pada satu malam selepas bas terakhir dari KL ke bentong lebih kurang pukul 9 mlm, dia telah mengambil penumpang di kawasan tersebut yang kebiasaanya sunyi..Seperti biasa kondaktor bas memberi tiket.Riuh rendah la dlm bas tu sebab ramai penumpang..Bila hampir sampai di Bentong penumpang-pemunpang turun di satu kawasan hutan@kampung….Sampai di stesen Bentong bila konduktor bas tu nak kira duit balik terkejut tengok dalam beg dia penuh dengan daun saja, mana perginya duit tadi?..

    4.Pernah juga terbaca ,beberapa orang polis pernah terserempak dengan Rashid Maiden (Bekas ketua Komunis Pahang)bersembahyang berlapitkan daun pisang ditepi jalan,tetapi mereka hanya tergamam melihat kelibat Rashid Maiden sehingga la selesai sembahyang..selepas itu..hilang..

    5.mengikut cerita dan laporan akhbar, mangsa menghantar isterinya yang bekerja sebagai Manager McDonalds di Genting Sempah.Masa perjalanan pulang, si suami tetiba hilang di Jalan Lama Bentong- Gombak disyaki kemalangan di salah satu gaung. Si isterinya berjalan menyusuri jalan lama tu selama seminggu untuk mencari suaminya malangnya tak berjumpa.

    Kemudian, dalam sebulan lepas tu orang asli dan pihak polis menjumpai kereta si suami dalam gaung di KM 40 Bentong tetapi tiada pemandu di dalam. dalam lebih kurang seratus meter dari kereta itu, mereka terjumpa tulang manusia yang lengkap berbaju Melayu tapi tiada langsung daging pada badan mangsa. Baju Melayu tu masih lagi elok, dan jika dikatakan mayat dimakan binatang liar, tiada sebarang kesan kecederaan dan tulang semuanya lengkap.

    6.Tentang hantu yang makan orang ni pula berlaku pada era 80’an..si suami ni pergi mencari air kerana kereta dia “temperature”naik.Si isteri tunggu di dalam kereta,lama juga dia tunggu suaminya….lepas tu datang kereta peronda polis,si polis suruh isterinya keluar dari kereta dan terus ke kereta polis dan polis tu cakap “jangan pandang belakang”..bila dengar polis cakap macam itu,si isteri ni terus pandang..Apa yang memeranjatkan ialah si suami ada dekat atas bumbung kereta dengan anggota badannya hancur!

    FACEBOOK



    Last edited by Lock; 29-06-2011 at 06:54 PM.
    ~My noob RIG~ : Intel® Core™ i5-2500K 3.30GHz || ASUS Maximus IV Gene-Z/Gen3 || CM Xtreme 500W || Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz || Sapphire HD6850 1GB || Samsung F3 1TB + Samsung F3 1.5TB || CM Hyper 212+ || Samsung B2330H || AL VS4121 || Logitech MX3200 || CM Enforcer

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Age
    2010
    Posts
    Many
     

  3. #2
    Status
    Offline
    SchzPutra's Avatar
    King Of Gempak
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    "What U Give U Get Back"
    Posts
    19,534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)

    Default

    dah bayak kali aku lalui kat karak ni..tak pernah pulop terserempak...minta la tak jumpa adoii..

    http://3.bp.blogspot.com/-Issgg51LEpc/UPDeXfqpiRI/AAAAAAAABr0/gitAf6kEkIk/s320/thanks.gif

  4. #3
    Status
    Offline
    Potato's Avatar
    Gempak Hardcore
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    9Gag
    Posts
    1,649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)

    Default

    seram bulu roma aq bile baca
    http://www.gempak.org/forum/usersiggy/sigpic34815_11.gif
    - Dont argue with idiots, they will drag u down to their level -
    - Chelsea FC & FC Bayern Munich Supporter. -



  5. #4
    Status
    Offline
    15TEEN's Avatar
    Gempak Super Hardcore
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Malaysia!
    Posts
    3,781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)

    Default

    nice lock..

    lock, jgn pandang belakang k..
    www.nattawat.org Download is my thing!

  6. #5
    Status
    Offline
    erry azli's Avatar
    Gempak Hardcore
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Dalam Bilik Mandi
    Posts
    1,357
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    orang yg berjumpa hantu nie..hanya yg berjodoh saje,,,

  7. #6
    Status
    Offline
    ahoyhoi's Avatar
    King Of Gempak
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    nevada
    Posts
    6,581
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    meremang bulu roma....aritu ak tgok 360 , pnduduk kg tue ckp tmpt tue mmg keras. dorng dh lali nmpk bnde halus tue

  8. #7
    Status
    Offline
    soulkeeper.sux3's Avatar
    Gempak Senior
    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    nice share....bnyk ag crita karak ni...aku ingat cite psal kete kuning je haha

  9. #8
    Status
    Offline
    snoop's Avatar
    Gempak Lover
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    /home/kelate
    Posts
    361
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    p.cik aku selalu kena kat jalan karak ni...seram je aku dengar...


  10. #9
    Status
    Offline
    lordslayerz's Avatar
    Gempak Hardcore
    Join Date
    May 2010
    Location
    mana2 je lah
    Age
    21
    Posts
    1,064
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    thx share bro....seram aku dgar ...

  11. #10
    Status
    Offline
    CapixStyllozZ's Avatar
    Gempak SuperStar
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    i love JB
    Age
    23
    Posts
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)

    Default

    6.Tentang hantu yang makan orang ni pula berlaku pada era 80’an..si suami ni pergi mencari air kerana kereta dia “temperature”naik.Si isteri tunggu di dalam kereta,lama juga dia tunggu suaminya….lepas tu datang kereta peronda polis,si polis suruh isterinya keluar dari kereta dan terus ke kereta polis dan polis tu cakap “jangan pandang belakang”..bila dengar polis cakap macam itu,si isteri ni terus pandang..Apa yang memeranjatkan ialah si suami ada dekat atas bumbung kereta dengan anggota badannya hancur!





    mcm cite seram KARAKje kt pawagam..
    100% plak 2..

Page 1 of 8 123 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •