DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 2 12 Last
Results 1 to 10 of 16
  1. Gempak Hardcore pulutman's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    MeReMpaT
    Posts
    1,285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #1
    Hadis

    1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat,jadi 3 august 2012 bersamaan 15ramadan jatuh juga hari jumaat.Sama dengan hadis nabi berkenaani huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan di bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, mengenai satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar di langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika beritahupada 21-12-2012 planet X akan lintas ke bumi )Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3tu.......ALLAH sahaja maha mengetahui.. ......... .. cuba kita lihat hadis nabi kat bawah ni dankenyataan pasal huru hara 2012.

    Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
    Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...".
    Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"
    Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan munculsuara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, paragadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kamu telahmelaksanakan solat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kamu ke dalam rumah kamu, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kamu, sumbatlah telinga kamu. Jikakalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah:"Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", kerana barangsiapa melakukanhal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".




    Kajian NASA

    Untuk pengetahuan smua, sebuah planet bernama Nibiru atau planet x(olehNASA) sedang melengkapkan putaran orbitnya yang berlaku setiap 3600tahun. planet ini 100 kali ganda besar bumi dan sama besar dengan planetjupiter( musytari). dijangkakan pada 21/12/2012 planet ini akan memberikesan paling dahsyat kepada bumi dengan memutarkan kutub2 ke kedudukan terbalik( polar shifting) yang dijangkakan o NASA. bulan mei 2009 planet ini telah jelas kelihatan oleh semua pnduduk bumi..

    Mereka mengaitkan peristiwa ini seperti yang pernah berlaku banjir besar zaman Nabi Nuh AS dahulu..planet ini tak menghentam bumi tapi tarikan gravitinya yang sangat kuat akan mengganggu bumi.ia hanya akan lalu di antara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari.(tanda besar kiamat? objek merah di langit kelihatan. AS dan negara2 barat lain sedang sibuk membuat persiapan menghadapi keadaan ini dengan membina beberapa penempatan sementara dibanjaran2 gunung lengkap dengan makanan yang mampu bertahan 3 tahunkerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap. di norway misalnya mereka membina sebuah gudang menyimpan segala biji benih di sebuah bukit lengkap dengan ciri2 keselamatan dan dari ancaman bencana(rujuk paperbulan februari, kosmo, BH n lain2)

    Kata2 RASULULLAH satu hari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlakudi mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zamanpurba, berperang dengan pedang cara kuno. jadi bersedialah kita umatislam...ALLAHHUAKBAR

    Semoga perkongsian ni meningkatkan lagi ketakwaan kita kepada Nya dan kita seboleh mungkin memperbanyaakkan zikir dan ibadah sebagai bekalan...

    Wallahu'alam...






    UPDATE-Artikel tentang kesahihan Peristiwa ini...

    ni jawapan daripada jakim..
    "Walaikum salam….
    Hadith ini mengikut Dr Fahd Salman Audah adalah Do'if Jiddan atau Maudu'. Tidak boleh langsung berhujjah dengannya. Hadith ini memang sudah banyak tersebar secara meluas

    Salah seorang perawi hadith ini ialah Nuaim bin Hammad. Ramai ahli ilmu yang menyatakan hadith yang diriwayatkan oleh Nuaim bin Hammad dalam Musonnifnya berkaitan cerita-cerita berkenaan kisah akhir zaman adalah adalah Munkar. Berkata Imam Az-Zahabi dalam kitab Siar A'lam Nubala' ; " Tidak boleh seseorangpn berhujjah dgn hadith Nuaim bin Hammad kerana dia telah mengarang kitab tentang fitnah akhir zaman dengan mendatangkan keajaiban2 dan banyak yang dibawanya adalah Munkar.

    Dia banyak mengambil hadith dari Kaab bin al-Ahbar yang dikenali kerana berpegang dengan kitab-kitab Israiliyyat.Dia juga banyak mengambil hadith dari org2 yang tidak dikenali dan diragui.
    Begitu juga dgn Abdul Wahhab salah seorang perawi hadith ini mengikut Al-Hakim dalam Lisanul Mizan adalah orang yang tidak diketahui (majhul).

    Wallahu a'lam…semoga kita berhati2 dgn hadith2 seumpama ini..dan menjaga nas syariah seperti yang sebenarnya…
    Wassalam…

    Bahagian Penyelidikan JAKIM
    Cawangan Akidah,
    P.P (T.T)
    29 Julai 2009"
    إذا كانت صيحة في رمضان ؛ فإنه يكون معمعة في شوال ، وتميز القبائل في ذي القعدة ، وتسفك الدماء في ذي الحجة . والمحرم ما المحرم ؟ ( يقولها ثلاثا ) ، هيهات هيهات ! يقتل الناس فيها هرجا هرجا . قلنا : وما الصيحة يا رسول الله صلى الله عليه وسلم ؟ قال : هذه في النصف من رمضان ليلة جمعة ؛ فتكون هذه توقظ النائم ، وتقعد القائم ، وتخرج العواتق من خدورهن في ليلة جمعة ، في سنة كثيرة الزلازل . فإذا صليتم الفجر من يوم الجمعة ؛ فادخلوا بيوتكم ، وأغلقوا أبوابكم ، وسدوا كواكم ، ودثروا أنفسكم ، وسدوا آذانكم ، فإذا أحسستم بالصيحة ؛ فخروا لله سجدا ، وقولوا : سبحان القدوس ، سبحان القدوس ، ربنا القدوس ؛ فإنه من فعل ذلك ؛ نجا ، ومن لم يفعل ذلك ؛ هلك إذا كانت صيحة في رمضان ؛ فإنه يكون معمعة في شوال ، وتميز القبائل في ذي القعدة ، وتسفك الدماء في ذي الحجة . والمحرم ما المحرم ؟ ( يقولها ثلاثا ) ، هيهات هيهات ! يقتل الناس فيها هرجا هرجا . قلنا : وما الصيحة يا رسول الله صلى الله عليه وسلم ؟ قال : هذه في النصف من رمضان ليلة جمعة ؛ فتكون هذه توقظ النائم ، وتقعد القائم ، وتخرج العواتق من خدورهن في ليلة جمعة ، في سنة كثيرة الزلازل . فإذا صليتم الفجر من يوم الجمعة ؛ فادخلوا بيوتكم ، وأغلقوا أبوابكم ، وسدوا كواكم ، ودثروا أنفسكم ، وسدوا آذانكم ، فإذا أحسستم بالصيحة ؛ فخروا لله سجدا ، وقولوا : سبحان القدوس ، سبحان القدوس ، ربنا القدوس ؛ فإنه من فعل ذلك ؛ نجا ، ومن لم يفعل ذلك ؛ هلك

    Status hadis ini: Hadis palsu, lihat, Al-Albani, dalam kitab Silsilah Dhaifah, no: 6471
    Ini pula jawapan Ustaz Adlan AAN :
    sekadar mampu…

    1- Hadith ini adalah di antara hadith-hadith palsu dan tidak sahih yang tersebar setiap kali tibanya bulan Ramadhan yang mulia. Walaupun telah berulang kali diterangkan oleh ramai ulama hadith masa kini, hadith ini tetap tersebar dan berlegar dalam masayarkat.
    2- Hadith ini tidak ada di dalam mana-mana buku utama hadith sebagaimana kajian para ulama hadith dulu dan kini. Walaupun ia ada di dalam buku al-Fitan karya Nu'aim Bin Hammad, ia tidak diriwayatkan oleh imam-imam hadith terkemuka dalam buku-buku utama.
    3- Pengkaji hadith sejak dahulu hingga kini telah meneliti asal-usul hadith ini termasuk rantaian periwayatan yang dikemukakan oleh Nu'aim dan mendapati ia dipenuhi dengan pelbagai masalah seperti periwayat yang tidak dipercayai dan sebagainya.
    4- Seharusnya umat Islam lebih berhati-hati dalam menerima mana-mana maklumat tentang Islam agar diselidiki sumber asalnya dan kesahihannya.

    wallahu a'lam

    jadi sahabat2 semua,jganlah terus menerus sebarkan benda ni..hadis ni adalah hadis palsu..same2 kita berdoa supaya iman dan taqwa kita tak goyah dengan perkara2 macam ni..allah je yang tahu segala2nya,kita yang hidup ni kena kuatkan iman dan taqwa kepada Allah..semoga kita sentiasa kuatkan amal ibadat kita kepadaNYa..insyaAllah..(^_^)


    Read more: http://suarabawahtanah.com/2010/12/1...#ixzz1UEoaIhKV


    PS : Tipu jer sume nih...

    Last edited by pulutman; 06-08-2011 at 05:10 PM.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  3. jef
    Gempak Senior jef's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    kedah
    Posts
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    aku rasa tiap tahun ada benda mengarut mcm ni.tapi apa pun.ikut pendapat ko orang lah

  4. Gempak SuperStar ahmad ben's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    sipitang, sabah
    Age
    24
    Posts
    581
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #3
    ak dh bca pndapat ulama yg kta hadis yg dipakai dlm ni x sahih...so,mgkin xbtol
    tp ak berkeyakinan sesuatu yg besar akn jd thun depan kt mesia

  5. Gempak Lover taiko001's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    on the road
    Posts
    471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #4
    hanya Allah swt shj yg tahu ape yg akan berlaku pada masa akan datang

    manusia x akn tahu....

  6. Gempak Hardcore Quickie's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    ♥ Penang
    Posts
    1,653
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #5
    manusia mana bole ramal kiamat bila... tu kan rahsia Allah SWT

  7. Gempak Lover alfi's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #6
    hanya Allah je yg tahu bilanya hari kiamat

  8. Gempak Lover imanohara's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Petaling Jaya
    Posts
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #7
    Quote @alfi View Post
    hanya Allah je yg tahu bilanya hari kiamat
    aku tau kiamat hari jumaat je...xpyh la nk pecaya sgt 2012 dunia kiamat 2org kapir yg cakap...kite jgn jadi kapir lak udah
    SY INSAN XSUKA PERMAINAN POLITIK MSIA, SY BUKAN PRO KERAJAAN MHPUN PBKANG SY BEBAS PEAS (^_^)v

    X SUME KITE WAT ORG SUKE


  9. Gempak Newbie Ezat_lockhart's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    buat amal banyak2....

  10. Gempak Hardcore Mara_Bahay@'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Kau Rase Aku Kt Mane??
    Posts
    1,954
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #9
    tu smua akn brlaku dgn izin ALLAH S.W.T.....


    Truth Is The Light, Never Give Up The Fight
    BOB MARLEY

    " SAY NO TO RACISM "

  11. King Of Gempak ahoyhoi's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    nevada
    Posts
    6,581
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #10
    nice share.....
    bhaye dgn hadis palsu nie

Page 1 of 2 12 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List