DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 3 123 Last
Results 1 to 10 of 27
  1. Gempak Super Hardcore RudyAntarsica's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Alor Setar, Arau, Langkawi, Petaling Jaya
    Age
    21
    Posts
    2,829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #1

    Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.

    “Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

    “Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

    Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”

    Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!

    ish2 sampai kena bunuh anak tue....cian anak yg xberdosa
    undg2 yg zalim
    tp aq was2 dgn kembar 12 tue...betul ker x??
    Last edited by RudyAntarsica; 24-12-2012 at 08:52 AM.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Age
    2010
    Posts
    Many
     

  3. Gempak Hardcore Ahmad Waci's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    The State of Kelantan
    Posts
    2,370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    kembar 12 ?

    Awak ni rajin la . Thanks sebab baca signature saya . Kbye . ^_^




  4. Gempak Lover farid forever's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #3
    kuat btul c jinan, apa ilmu ye
    "minda yg baik, dtg dari hati yg murni"...ceh..,,

  5. Gempak Newbie Rembat_sakan89's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Rumah Suami ISteri
    Posts
    35
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #4
    BIla dah akhir zaman..... lagi teruk dari zaman jahill..
    Dunia DiCipta Untuk Manusia, Manusia Dicipta UNtuk akhirat...
    -KhayRule Ar Rijal-

  6. King Of Gempak mp3™'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    ®الإسكندرية
    Posts
    17,981
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    #5
    kejam,zalim sungguh..parent lakkelihatan cam redho je..
    http://www.gempak.org/forum/usersiggy/sigpic28142_4.gif

  7. Gempak Super Hardcore RudyAntarsica's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Alor Setar, Arau, Langkawi, Petaling Jaya
    Age
    21
    Posts
    2,829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #6
    sanggup buang anak dr atas bukit
    ~xoxo HiDup tanpa CinTa ibarat PokOk yang tiada BuNGa dan BuAh xoxo~

  8. Gempak Hardcore protege's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    マレーシア
    Posts
    1,787
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    #7
    Cerita Tipu... Tak payah nak percaya.... prank je...

    Cerita ni sebenarnya berasal dari www.theonion.comm yang diketahui umum cerita tak betul. prank.

    Sesiapa yang percaya berita ini... anda sebenarnya tertipu......


    Chinese Woman Gives Birth to Septuplets, Has One Week To Choose

    NEWSWorld • ISSUE 48•14 ISSUE 33•01 • Jan 15, 1998



    SHANGHAI, CHINA—In the second such documented case ever, Jinan Huang, a 33-year-old Shanghai woman, gave birth to septuplets Monday.

    Jinan, who is in stable condition following the 31-hour delivery, has been given one week by government officials to decide which child she will keep.

    "My husband and I have not decided for certain," said Jinan, speaking to reporters from her hospital bed shortly after the miraculous birth. "But we are very much considering keeping the second-born boy. He is the heaviest and, therefore, the most likely to survive and tend to us in our old age."

    "We definitely do not want either of the two girls," Jinan's husband Lin said. "Of that much we are certain."

    The six children not selected will, in accordance with Chinese multiple-birth law, be thrown off a mountaintop.

    Since China's one-child-per-family law went into effect in 1983, more than 65 million multiple-birth babies have been put to death in the country.

    Jinan, who said she had tried to have a baby for years, vehemently denied taking fertility drugs, the use of which is punishable by death in China. "I do not know how this happened," she said. "To my fellow citizens and our nation's leaders, I wish to apologize for this shameful and irresponsible multiple birth."


    Last edited by protege; 24-12-2012 at 01:47 AM.

  9. Gempak Lover
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    332
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    BAyi ATaU SuamI DIe Yg KEna LeMpar Dr ATs PuNCak GunUnG~????/?

  10. Gempak Hardcore Amir2985's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    Kyoto..Meiji Era
    Posts
    1,165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    #9
    undang undang yang paling kejam dn paling bangang di dunia..kalau ye pon x boleh lebih seorang anak..yang selebihnya tu bagilah pd orang yg memerlukan anak atau di hantar ke rumah anak yatim ker atau cari la jalan yang terbaik supaya bayi bayi ini boleh hidup dan membesar mcm bayi lain...inikan nak di campakkan daru puncak gunung...patut hantar tentera jek pi serang negara CHINA yang ****h nih...

  11. Gempak Lover Badr's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    #10
    ngarot jer kot citer ni....
    “I have no special talent. I am only passionately curious.”
    -
    Einstein
    “Information is not knowledge. The only source of knowledge is experience.”
    -Einstein

Page 1 of 3 123 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List