DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 2 12 Last
Results 1 to 10 of 13
  1. King Of Gempak alexx's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    6,311
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #1

    TAK BERKUALITI...kanta lekap yang menyebabkan penglihatan Nabila menjadi kabur.




    KLANG: Gara-gara memakai kanta lekap berwarna jenis murah dan tidak berkualiti, seorang gadis berusia 18 tahun dari Kapar, di sini, kini berdepan masalah penglihatan sehari selepas memakainya.


    Nabila Rosli yang membeli kanta lekap itu dengan RM25 sepasang di Seremban, Khamis lalu, berkata sejurus bangun daripada tidur esoknya, dia tidak boleh melihat apabila kedua-dua mata sakit dan membengkak teruk.


    Kejadian itu turut menyebabkan penglihatan mata pelajar kolej di Seremban itu menjadi kabur selama dua hari.


    Malah, sambutan Aidilfitri yang sepatutnya ceria bertukar muram berikutan dia tidak boleh berjalan jauh disebabkan mata bengkak dan penglihatan kabur.






    sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html



  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many
     

  3. Gempak Hardcore fivzal's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1,329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    mak aih.. RM25..mmg mndapat ler.. lain kali beli la yg diperakui.. jgn main2 ngan mata.. tu je aset yg kita ade..
    http://www.gempak.org/forum/images/misc/logo.png


  4. King Of Gempak KiuT-MiuT's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    10,838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    69 Post(s)
    #3
    dia bwk tido ke

  5. Gempak Super Hardcore GAME_ON's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Penduduk Tak Tetap
    Posts
    2,531
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #4
    hmm..tak perlu la nak b'kontek lens ni..kn dah kene..tak pasal2 mata dah rosak
    Hi Si Newbie,Sile Tekan Link Yang Ade Kat Signature Aku Tentang Peraturan2 Yang Ade Kat Gempak.org Ni Ok?
    [GAME_ON]---- ----[GAME_ON]

  6. Gempak SuperStar kemoning's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    USJ - Subang Jaya - Shah Alam - Klang
    Age
    29
    Posts
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    #5
    Ikotkan mana2 contact lens tak elok utk mata, sebab solvent dia menghakis lapisan cornea.
    Sampaikan ade doktor cakap kalau selalu pakai contact lens, susah nak buat pembedahan lasik, sebab lapisan cornea dah tak rata terhakis oleh solvent.
    Tapi banyak dak perempuan sekarang suke pakai contact nie, nak nampak cantik la, akibatnye . . .

  7. Gempak SuperStar hackersfx's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Bumi
    Posts
    877
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #6
    pakai nak melawa ke memang rabun ni...makulumla umur baru nak naek..pakai spec jer..semoga cepat sembuh..hehehe

  8. King Of Gempak sirvand8ta's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    lupe alamat....
    Posts
    13,507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    #7
    contact lens ni xelok...mata pun perlukan udara gak...tp klu kene tutup dgn contact lens, mmg rosak ler mata...huhu...

  9. Gempak Junior Newbie_Guide's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Newbie Guide Administrator
    Age
    23
    Posts
    94
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8


    RM 25 utk contact lens? apasal la dia nak beli yg murah tu...
    xberbaloi... xberkualiti


    kenapa nak pakai contact lens? apa salahnya pakai spek biasa je?
    nak nampak hensem@cantik? why???


    Sekian , Terima Kasih

    Newbie Guide Official Administrator









  10. Gempak Lover fitrah92's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    #9
    aku terpaksa pakai,mato ni dah xnampok,camano lah nak jalan nanti,...tp kami pakai contact yg xberkaler yg ade oxygen lg,biasela,mata kami mmg dah lawa tak payah kaler2,meoww!!!

  11. Gempak Hardcore
    Status
    Offline
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    1,507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #10
    hanya kerana nak nampak CANTIK la neh . haha :D

Page 1 of 2 12 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List

Tags for this Thread