DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 3 123 Last
Results 1 to 10 of 25
  1. Gempak Hardcore azstrange's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Malaysia
    Posts
    1,380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    #1
    Assalammualaikum..

    Kita sudah sedia maklum tentang siapakah syiah dan kenapa mereka terkeluar dari akidah islam bukan? Sekarang ini saya menyeru kepada sahabat2 saya yang lain yang berpegang kepada akidah sesiapa yang mengikut Al-quran dan Sunnah Rasulullah S.A.W maka dia tidak akan sesat supaya tolong lah,boikot barang2an buatan syiah yang terdapat dimalaysia ini. Setakat yang saya tahu barangan produk syiah yang ada di dalam malaysia sekarang.


    1. Air Kesihatan ECPI
    2. Kurma Yussof Taiyyob


    Hanya senarai dua yang diatas sahaja yang saya tahu merupakan produk dari puak syiah dan dibawah ini dan saya sertakan bukti sekali.

    1. Air Kesihatan ECPI




    Kerajaan negeri Melaka menerusi Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) akan menyiasat individu yang menjadi dalang kepada penyebaran fahaman Syiah di negeri ini bagi mengekang fahaman itu daripada menular kepada orang ramai.

    Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata individu itu yang dipercayai pengasas kepada sebuah produk minuman kesihatan yang dikeluarkan di negeri ini.

    "Kita akan mengmbil tindakan sewajarnya termasuk membatalkan lesen syarikat tersebut yang mempunyai sebuah kilang mengeluarkan produk itu di sini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Khatam Al-Quran Perdana di Masjid Tun Syed Ahmad Al-Haj di Melaka hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) yang menyerbu sebuah rumah di Taman Paya Dalam yang dipercayai markas Syiah di negeri ini.

    Dalam serbuan itu, sejumlah 35,000 buah buku dan risalah fahaman itu yang diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) ditemui dan siap dibungkus untuk diedarkan melalui pos ke seluruh masjdi dan jabatan kerajaan.

    "Buku dan risalah yang dirampas oleh JAIM dan enam remaja yang ditahan ketika serbuan itu akan diambil tindakan sewajarnya mengikut undang-undang dan enakmen kerajaan negeri," katanya.

    Mohd Ali berkata semua masjid dan surau di negeri ini yang pernah menerima sumbangan minuman kesihatan itu juga diarah tidak lagi menerimanya.

    "Kita tidak tahu sebelum ini individu itu berselindung di sebalik produk yang dikeluarkannya untuk menyebarkan fahaman Syiah," katanya.

    Produk minuman kesihatan itu agak popular di negeri ini dan kini dilaporkan mengembangkan sayapnya ke Lembah Klang menerusi usahasama dengan sebuah syarikat dari negara China.

    Mohd Ali juga berkata tiada masjid di negeri ini yang menyebarkan fahaman Syiah.

    - Bernama


    SUMBER :

    SUMBER :
    2. Kurma Yussuf Tayyob

    Perhatian!, Produk kurma diedarkan oleh Kilang Yusuf tidak semua dari IRAN dan saya cuma hanya tumpukan produk kurma yang diproduk dari iran sahaja sebagai contoh dibawah, sebelum beli sila perhatikan produk dahulu dari negara mana ok.


    Kenapa perlu boikot produk dari IRAN? sila baca dibawah :

    حملة ماليزية لمقاطعة بضائع إيران لمساندتها الأسد


    أطلق الائتلاف الماليزي للتضامن مع الشعب السوري (أنقذوا سوريا) حملة لمقاطعة البضائع الإيرانية، تحت شعار (قاطعوا التمر الإيراني) بسبب دعم طهران لنظام الأسد.

    من جانبه قال المتحدث باسم الحملة نعيم جسري: أن الحملة تهدف إلى بث الوعي بشأن الوضع في سوريا, وإظهار التعاطف والتضامن مع ضحايا المجازر التي يرتكبها النظام الحاكم.

    وقال بيان صادر عن الحملة: إنه "لا يمكن لإيران أن تنكر تدخلها ومشاركتها الواضحة في الحرب على الشعب السوري وارتكاب المجازر بحقه، من خلال الدعم العسكري المباشر لنظام الأسد، ومن خلال تدخل حزب الله في الحرب إلى جانب قوات النظام".

    وتابع البيان: أن هذه الحملة ليس موجهة للشيعة ولا للشعب الإيراني، وإنما هي إعلان رفض لممارسات الحكومة الإيرانية بدعمها لنظام الأسد.

    وتعتبر إيران من ضمن أول عشر دول بالشراكة الاقتصادية مع ماليزيا، إذ يبلغ حجم التبادل التجاري بين إيران وماليزيا نحو ملياري دولار، ويبلغ نصيب الصادرات الإيرانية من هذا المبلغ نحو خمسمائة مليون دولار، ويتم تبادل النفط ومشتقاته وزيت النخيل إضافة للمعدات والأدوات الكهربائية.


    Di Translate oleh pakcik google :

    Kempen Malaysia untuk memboikot barangan Iran untuk menyokong Assad





    Gabungan Malaysia yang dilancarkan pada perpaduan dengan rakyat Syria, kempen (diselamatkan Syria) untuk memboikot barangan Iran, di bawah slogan (diboikot tarikh Iran) kerana sokongan Tehran untuk rejim Assad.

    Bagi sebahagian, kempen jurucakap Naeem Bridges beliau: Kempen ini bertujuan untuk meningkatkan kesedaran mengenai keadaan di Syria, dan untuk menunjukkan simpati dan perpaduan dengan mangsa-mangsa pembunuhan beramai-ramai yang dilakukan oleh rejim.


    Kenyataan yang dikeluarkan oleh kempen: "Ia adalah Iran tidak boleh dinafikan penglibatan dan penyertaan yang jelas dalam perang ke atas rakyat Syria dan melakukan pembunuhan beramai-ramai terhadapnya, melalui sokongan ketenteraan secara langsung kepada rejim Assad, dan melalui campur tangan Hizbullah dalam peperangan bersama pasukan perintah."


    Kenyataan itu meneruskan: bahawa kempen ini tidak disasarkan Syiah dan rakyat Iran, tetapi pengisytiharan enggan mengamalkan kerajaan Iran dengan sokongan untuk rejim Assad.


    Iran adalah antara yang pertama sepuluh negara dalam hubungan ekonomi perkongsian dengan Malaysia, dengan jumlah pertukaran perdagangan antara Iran dan Malaysia kira-kira dua bilion dolar, dan bahagian eksport Iran Daripada jumlah ini, kira-kira lima ratus juta dolar, dan berkongsi minyak dan produk petroleum, minyak sawit, di samping peralatan dan peralatan elektrik.

    SUMBER :


    20 Jun 2013 / 11 Sya’ban 1434

    Kebangkitan Rakyat Syria yang bermula pada 15 Mac 2011 telah bertukar menjadi salah satu medan pembunuhan paling dahsyat dalam sejarah ketamadunan manusia yang dilakukan oleh rejim pemerintah Bashar Al-Assad . Fakta kekejaman rejim Bashar terhadap rakyat di Syria sekarang menunjukkan kematian 93,000 orang rakyat. Sehingga 8 Mac lalu, seramai 1,000,000 rakyat Syria dilaporkan oleh UNHCR menjadi pelarian dan 2.4 juta rumah dimusnahkan.

    Pengisytiharan Hassan Nasrullah, Setiausaha Agung Hezbollah pada 25 Mei 2013 yang mengisytiharkan penglibatan Hezbollah secara besar-besaran di di Syria adalah satu perkara yang telah menukar lanskap krisis di Syria. Krisis ini menjadi lebih buruk dan meruncing dengan penglibatan Hezbollah dalam krisis di Syria dan kesannya kita telah dapat lihat sekarang seperti yang berlaku sekarang di Syria dan Lubnan.


    Justeru, Iran tidak boleh menafikan penglibatan ini kerana sumber kekuatan tentera dan persenjataan Hezbollah adalah merupakan bantuan dan pembiayaan daripada Kerajaan Iran.

    Oleh yang demikian, satu RESOLUSI MUKTAMAR ULAMA' UMMAH pada Khamis, 4 Syaaban 1434 Hijrah bersamaan 13 Jun 2013 yang dianjurkan oleh Ulama Ummah Muslimin yang diketuai oleh Prof Dr Yusuf Al-Qaradhawi di Kaherah, Mesir telah menggariskan :

    “Umat Islam digesa untuk memboikot syarikat-syarikat dan apa-apa sahaja yang manfaat kepada Iran. Ia adalah bagi membela kanak-kanak Syria yang mati dibunuh di tangan Iran.”

    Gabungan Selamatkan Syria dengan komitmen penuh ABIM, IKRAM, HALUAN, SYRIA CARE, Pemuda GEMA dan AQSA SYARIF menggesa Rakyat Malaysia yang prihatin dalam konflik Syria atas prinsip kemanusiaan, keamanan dan keadilan sejagat dengan mengambil tindakan proaktif untuk memboikot KURMA IRAN dan PRODUK IRAN sempena bulan Ramadhan yang bakal menjelang.

    Adalah ditegaskan:

    1. Kempen boikot ini tidak ditujukan kepada Syiah. Syiah tidak akan dihadapi dengan boikot tetapi dengan kempen kesedaran bagi mendedahkan siapa itu Syiah yang sebenar. Umat Islam wajib difahamkan tentang ajaran Syiah dan tipu daya mereka.

    2. Boikot ini bukan ke atas Iran semata-mata, tetapi ia merupakan boikot ke atas tindakan kerajaan Iran yang membantu Bashar Assad. Tempoh boikot ini ialah sehingga Iran menghentikan sokongannya ke atas Bashar Assad. Boikot Iran secara total adalah tidak munasabah kerana kerajaan Malaysia masih lagi mempunyai hubungan diplomatik dan rakan dagang Iran. Kedudukannya adalah berbeza dengan Israel.

    3. Tujuan boikot dinyatakan dengan jelas untuk membela rakyat Syria bukan ditujukan kepada Iran secara langsung. Ia adalah untuk menyatakan solidariti bersama rakyat Syria dan mengecam Iran kerana bersekongkol dengan Bashar Assad melakukan jenayah kemanusiaan ini.

    4. Boikot kurma Iran adalah simbolik kepada boikot produk Iran. Kerana dengan memboikot kurma Iran, akan mendorong rakyat Malaysia menolak produk Iran di pasaran. Kurma juga dikaitkan dengan bulan Ramadhan yang bakal menjelang bagi memberi kesan dan impak yang maksimum pada saat ini.

    Selamatkan Syria! Save Syria! Selamatkan juga Palestine! Save Palestine!

    SUMBER :



    P/s- Diharap dengan info diatas dapat menyedarkan kita kena kita perlu boikot barang2an dari negara syiah contoh yang saya tahu produk dari iran diatas,jika ada maklumat tambahan yang sahabat2 tahu produk dari syiah sila letakan diruangkomen untuk pengetahuan kita semua.. Berhati2lah jika membeli sesuatu dan selidik dahulu..wallahualam.

    An Epic Rises Of Spammer

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  3. King Of Gempak Heliza's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Nothing Hill
    Posts
    6,138
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    #2
    Air Kesihatan ECPI
    Kurma Yussof Taiyyob
    siap iklan dalam tv lagi...

  4. Gempak Hardcore Panther's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Bachok, Qlate
    Posts
    1,933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    42 Post(s)
    #3
    patut la iklan kurma tu pon x ckp kuat2, bisik je...yusuff taiyoob..


  5. Gempak SuperStar yujirorasy's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Port Dickson
    Posts
    532
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    #4
    aduh, nak beli barang nak kena tengok negara mane plak dah. bertambah checklist sebelum beli.
    Y U N A
    ~ Angel Of My Life ~

  6. King Of Gempak KiuT-MiuT's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    10,833
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    69 Post(s)
    #5
    bukan semua kurma yusuf tayob tu dari iran..

    kene ingat kurma iran antara pasaran terbesar ..

  7. Neo
    Gempak Hardcore Neo's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Hatnyai Jual Body
    Age
    21
    Posts
    1,013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    #6
    kabo doh shia' tuu bahaye & sesat tp ade gok hok pale bengap kate dakpe, beze khilaf je, khilaf kepale hotak kome.....

    penjelasan terbaik mazhab2 syiah di malaysia & lain2 oleh UFB....

    Last edited by Neo; 24-06-2013 at 03:23 AM.

    http://www.facebook.com/BzMalaysians



  8. King Of Gempak ♚Lonely♚'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    In her heart.
    Posts
    14,895
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    #7
    berapa lame boikot ni blh bertahan.. boikot barangan Israel pn x tahan lame.. ade jgk org beli

    Imam Syafie berkata:
    "Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu".

  9. Gempak Hardcore pzul's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    marikh
    Posts
    1,869
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    Quote @♚Lonely♚ View Post
    berapa lame boikot ni blh bertahan.. boikot barangan Israel pn x tahan lame.. ade jgk org beli
    bleh kot barangan syiah ni..beze dgn brg yahudi
    hampir 90% kehidupan kita kene pakai barang dari syarikat kepunyaan org israel
    kalau kita boikot penuh brg israel.. kene duk dlm gua kot

  10. Gempak Hardcore IE 9's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2013
    Location
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    Posts
    1,342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    #9
    tapi kurma yussof taiyyob sedap la..

  11. Gempak Hardcore azstrange's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Malaysia
    Posts
    1,380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    #10
    Quote @IE 9 View Post
    tapi kurma yussof taiyyob sedap la..
    Quote @KiuT-MiuT View Post
    bukan semua kurma yusuf tayob tu dari iran..

    kene ingat kurma iran antara pasaran terbesar ..
    Quote @yujirorasy View Post
    aduh, nak beli barang nak kena tengok negara mane plak dah. bertambah checklist sebelum beli.
    Seperti yang saya sudah beritahu diatas,


    Perhatian!, Produk kurma diedarkan oleh Kilang Yusuf tidak semua dari IRAN dan saya cuma hanya tumpukan produk kurma yang diproduk dari iran sahaja sebagai contoh dibawah, sebelum beli sila perhatikan produk dahulu dari negara mana ok.

    An Epic Rises Of Spammer

Page 1 of 3 123 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List