DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 2 12 Last
Results 1 to 10 of 16
  1. Gempak Lover CoRA_PERsephONE's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Sabah, Malaysia
    Posts
    365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #1


    1. Kereta James Dean berhantu

    Pada bulan September 1955, James Dean maut dalam kemalangan kereta yang mengerikan iaitu ketika dia memandu kereta Porche sportnya. Sesudah itu kereta tersebut secara kebetulan ibarat pembawa ****.

    a) Semasa kereta sport itu ditarik dari tempat kemalangan dan dibawa ke bengkel, mesin winchnya rosak dan jatuh mengenai mekanik, dan menghancurkan kedua kakinya.

    b) Bengkel dimana porche milik James Dean diperbaiki, hangus terbakar.

    c) Kemudian kereta itu dipamerkan di Scramento, namun tiba-tiba meletup dan melukai peha seorang remaja.

    d) Di Oregon, trailer dimana kereta itu diperbaiki tergelincir dan menghentam sebuah kedai.

    e) Akhirnya, tahun 1959, secara misteri kereta itu meletup menjadi 11 bahagian.


    2. Bayi jatuh, diselamatkan dua kali oleh orang yang sama




    • Di Detroit tahun 1930an, ibu muda berterima kasih banyak-banyak kepada pemuda bernama Joseph Figlock. Semasa Figlock sedang jalan-jalan, bayi ibu muda tersebut jatuh dari tingkap atas dan mengenai Figlock. Keduanya tidak terluka dan selamat. Sangat beruntung ya!




    • Tapi setahun setelah itu, bayi yang sama jatuh dari jendela yang sama, dan kebetulan sekali pemuda yang sama berjalan dibawahnya, dan lagi keduanya selamat, macam dalam filem kan?

    3. Peluru yang sampai ke sasaran setelah bertahun-tahun



    • Henry Ziegland mengira dia pantai mengelak. Tahun 1883, dia memutuskan cinta dengan seorang gadis yang kemudian kekasihnya sangat stress dan bunuh diri. Abang kekasihnya sangat marah kemudian berjumpa Ziegland dan menembaknya.



    • Setelah yakin abang kekasihnya sudah membunuh Ziegland, dia menghalakan pistol ke dirinya sendiri dan bunuh diri. Tetapi Ziegland hanya tergores sedikit di wajah dan pelurunya tersasar dan melekat di pokok. Tentu saja Ziegland berasa sangat beruntung.



    • Bertahun-tahun kemudian dia memutuskan untuk menebang pohon itu, dengan peluru yang masih terlekat. Kerana merasa pokok itu susah ditebang dia memutuskan untuk meletupkannya dengan memakai dinamit. Malang sekali letupan itu membuatkan peluru itu mengenai kepalanya, dan dia meninggal.

    4. Kembar yang hidupnya kembar



    • Cerita mengenai kembar seiras yang hidupnya hampir seiras memang mengejutkan, tapi mungkin tidak ada yang lebih mencengangkan dari yang satu ini. Cerita dari saudara kembar yang berasal dari Ohio , yang dipisahkan sejak lahir, dan dipelihara oleh keluarga angkat yang berbeza.



    • Tidak mengenal satu sama lain, kedua keluarga menamakan mereka dengan nama yang sama, James. Inilah awal dari kebetulan2 itu, Kedua James membesar tanpa mengenal satu sama lain, namun keduanya menjalani latihan ketenteraan, tertarik pada mechanical drawing dan pertukangan, dan menikahi wanita dengan nama Linda.



    • Keduanya memiliki anak lelaki yang diberi nama James Alan. Keduanya juga menceraikan isterinya dan menikahi wanita lain, keduanya memiliki nama Betty. Dan keduanya memiliki anjing dengan nama Toy. 40 tahun setelah terpisah, sepasang kembar ini berkumpul kembali dan manjalani kehidupan mereka yang kembar.

    5. Novel yang berkaitan Titanic



    Morgan Robertson, tahun 1898, menulis “Futility”. Menggambarkan maiden voyage (pelayaran perdana) dari kapal mewah untuk melintasi samudera Pasifik yang bernama Titan. Meskipun banyak yang berkata kapal ini tidak boleh tenggelam, kapal ini berlanggar lapisan ais dan tenggelam dan menyebabkan ramai yang terkorban.

    Tahun 1912, Titanic, transatlantic luxury liner, mengalami peristiwa yang sama seperti yang digambarkan novel. Kalau di novel, bulan kemalangan adalah April, peristiwa tenggelamnya Titanic juga April. Kalau di novel penumpangnya ada 3000 orang, dalam realiti Titanic seramai 2,207 orang.

    Dalam novel ada 24 lifeboat, realiti ada 20. Sebulan setelah Titanic tenggelam, sebuah kapal melintasi Atlantik yang dipenuhi kabus tebal dengan seorang anak muda yang mengendalikan. Kemudian dia teringat kembali mengenai Titanic, dan mengingat bahawa nama kapalnya sendiri adalah Titanian, dia mulai cemas dan menghentikan kapal.
    6. Dua bersaudara terbunuh oleh pemandu teksi yang sama, selang setahun


    Tahun 1975, seorang pemuda yang memandu vespa tiba-tiba dilanggar teksi dan mati serta merta. Satu tahun kemudian, saudara lelaki pemuda ini mengalami hal yang sama . Faktanya, dia memandu vespa yang sama.

    Dan lebih aneh lagi, dia dilanggar teksi yang sama dan dipandu oleh pemandu yang sama, mau yang lebih aneh lagi? Teksi ini membawa penumpang yang sama!

    7. King Umberto



    Di Monza, Itali, King Umberto I, pergi ke suatu restoran untuk makan malam. Semasa pemilik restoran ini meminta pesanan King Umberto, Raja mulai menyedari dia dan pemilik restoran ada ada persamaan, baik dalam hal wajah dan bentuk badan . Kedua lelaki ini mula berbincang mengenai kemiripan keduanya dan menemui :


    a) Keduanya lahir di hari yang sama dan tahun yg sama, (March 14th, 1844).


    b) Keduanya lahir di kota yang sama.


    c) Kedua lelaki ini menikahi wanita dengan nama yang sama, Margherita.


    d) Tuan punya restoran ini membuka restorannya pada hari yang sama saat King Umberto dinobatkan sebagai raja Itali.
    e) Pada 29 Julai 1900, King Umberto dimaklumkan bahawa pengusaha restoran itu telah meninggal hari itu kerana tembakan misteri, saat dia mengungkapkan rasa penyesalannya, dia terbunuh oleh pemberontak.





    S e K a L i __K u R e B a H . . S e J u T a__K a L i__K u B a N G K i T ! ! !

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  3. King Of Gempak mp3™'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    ®الإسكندرية
    Posts
    17,981
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    #2
    misteri sungguh...ye atau x xtahu laa tu..ntah2 rekaan org je....
    http://www.gempak.org/forum/usersiggy/sigpic28142_4.gif

  4. King Of Gempak Ken.Jiez's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Di Bumi Allah Yang Indah Ini
    Posts
    8,317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    #3
    aisshhh tiap watak yg d ceritakan tu makin panjang plak misteri mcm kerete jeam dean tu.. skg da ade 11 bahagian.. ape penyudah nye x tau la
    <a href=http://i.imgur.com/kwvo2JC.gif target=_blank>http://i.imgur.com/kwvo2JC.gif</a>

  5. King Of Gempak Fou_Lu's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Mount Terror
    Posts
    4,369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #4
    Memang misteri...tapi betul kata mp3, cerita ni boleh ditambah-tambah kita mana tau

    Bone cells are constantly renewed, so every ten years you have a "new" skeleton

  6. Gempak Hardcore CallMeHafiz's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Di Mana Sahaja
    Posts
    1,978
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #5
    Yeye je..korang caye la citer zaman dulu..
    Kui~ Kui~

  7. King Of Gempak Ken.Jiez's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Di Bumi Allah Yang Indah Ini
    Posts
    8,317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    #6
    Quote @Fou_Lu View Post
    Memang misteri...tapi betul kata mp3, cerita ni boleh ditambah-tambah kita mana tau
    yela.. kalo omputih selalu tokok tambah je
    <a href=http://i.imgur.com/kwvo2JC.gif target=_blank>http://i.imgur.com/kwvo2JC.gif</a>

  8. Gempak Lover kuber10's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #7
    napok beno nipunya. bayi jatuh yg xtahan tu, xkan lar smpai 2 kali jatuh, 2 kali dslmatkan orang yg sama

  9. Gempak SuperStar nohoho's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    cite2 cm ni best bace...walaupun tak tau betul ke tak

  10. Gempak SuperStar aremeen's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Kay Bee
    Posts
    834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #9
    mesti ada tokok tambah nih...

  11. Gempak Hardcore Tomoki's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    May 2010
    Location
    ლ(ಠ益ಠლ) Y U WANT MY LOCATION?
    Posts
    1,722
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    #10
    Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri...
    " It takes an idiot to do cool things. That's why it's cool."


Page 1 of 2 12 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List