DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 3 123 Last
Results 1 to 10 of 22
  1. King Of Gempak Fou_Lu's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Mount Terror
    Posts
    4,372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #1


    1. Masakan selalu dan cepat basi ( rosak )
    2. Selalu kedengaran seperti bunyi goli jatuh di lantai
    3. Kedengaran seperti ada orang mengemas atau menarik perabot di tengah malam
    4. Sering nampak kelibat atau lembaga hitam di dalam rumah
    5. Penghuni rumah sering merasa seram dan takut apabila berada di dalam rumah.


    CARA MENGUSIR JIN - ( Tahap Pertama )
    ...
    Cara Mengusir Jin yang tinggal di dalam rumah


    Jika kita benar-benar yakin bahawa di dalam rumah kita ada jin, maka ada dua ( 2 ) perkara yang harus kita lakukan :-

    1) Hendaklah ada dua orang yang menyertai kita untuk pergi ke rumah tersebut, setelah sampai di rumah itu bacalah ayat tersebut. Bacaan ini hendaklah diulang sebanyak tiga kali.


    "Aku ingatkan kepada kamu dengan sumpah yang pernah diucapkan oleh Nabi Sulaiman; keluarlah dan pergilah kamu dari rumah kami. Aku sumpah kamu dengan nama Allah, keluarlah kamu dan janganlah kamu menyakiti seseorangpun."


    2) Setelah itu jika kita masih merasakan bahawa masih ada sesuatu di rumah, maka ambillah bejana (tempat) yang berisi air, setelah itu letakkanlah jari kita didalamnya dan dekatkanlah mulut kita dengan air tersebut sambil membaca ayat-ayat berikut :


    AL-Fatehah
    Ayat Kursi
    At-Takathur
    Az-Zalzalah
    Al-Ikhlas
    Al-Falaq
    An-Naas

    Kemudian renjiskan/semburkan air tersebut ke seluruh rumah ( ikut putaran Kaabah ) dan di larang merenjis/sembur di dalam kamar mandi dan tandas. Lakukan cara ini dengan niat ikhlas ketika membaca ayat di atas dan mohonlah pertolongan dan bantuan dari Allah, Tuhan semesta alam.


    3) Atau membacakan ayat ini ke dalam air.


    Dengan nama Allah, kami berada di petang hari ini dengan nama Allah Yang tidak ada satupun yang dapat menghalangi-Nya, dan dengan keagungan Allah Yang Maha Pencegah, kami berlindung, dan dengan semua nama-nama-Nya yang baik kami berlindung dari kejahatan syaitan-syaitan, baik dari golongan manusia mahupun dari golongan jin. Kami berlindung kepada Allah dari kejahatan segala sesuatu yang menampakkan diri dan yang menyembunyikan diri; dari kejahatan segala sesuatu yang keluar pada waktu malam hari dan yang bersembunyi pada waktu siang hari, dari kejahatan segala sesuatu yang menampakkan dirinya pada waktu siang hari dan menyembunyikan dirinya pada waktu malam hari, dan dari kejahatan segala sesuatu yang diciptakan-Nya, yang kotor dan yang bersih. Kami berlindung dari kejahatan iblis dan pengikut-pengikutnya, dan dari kejahatan segala makhluk yang berada dalam kekuasaan-Mu. Sesungguhnya Tuhanku berada di atas jalan yang lurus. Aku berlindung kepada Allah dengan perlindungan yang pernah dimohon oleh Ibrahim, Musa dan Isa, dari kejahatan segala sesuatu yang diciptakan-Nya, yang kotor dan yang bersih, dan dari kejahatan iblis dan pengikut-pengikutnya, dan dari kejahatan segala sesuatu yang derhaka.


    Aku berlindung kepada Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui dari syaitan yang direjam. Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. "Demi (kumpulan) yang bersaf-saf dengan sebenarnya, dan demi (kumpulan) yang melarang dengan sebenarnya, dan demi (kumpulan) yang membacakan peringatan. Sesungguhnya Tuhanku benar-benar Esa. Tuhan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya, dan Tuhan tempat terbit matahari. Sesungguhnya Kami telah menghias langit yang dekat dengan hiasan, iaitu bintang-bintang, dan telah memeliharanya sebenar-benarnya dari setiap syaitan yang sangat derhaka. Syaitan-syaitan itu tidak dapat mendengar-dengarkan (pembicaraan) para malaikat dan mereka dilempari dari segala penjuru. Untuk menghalau mereka dan bagi mereka seksa yang kekal. Akan tetapi barangsiapa (diantara mereka) yang mencuri-curi (pembicaraan); maka ia dikejar oleh suluh api yang cemerlang.


    Selepas itu bawalah air tersebut ke seluruh penjuru rumah, dan letakkanlah sebahagian air itu di setiap penjuru rumah, maka dengan izin Allah, jin tersebut akan segera keluar. Kerjakanlah cara ini dengan niat yang ikhlas ketika membaca doa di atas dan mohonlah kepada Tuhan yang telah menciptakan langit dan bumi.


    Janganlah kita meninggalkan petunjuk ini, kemudian lalu mencari kesesatan para tukang sihir dan tukang ramal yang akan membawa kepada kesengsaraan dan bencana. Bermohonlah kepada Allah semoga Allah memasukkan kita kepada golongan orang-orang yang sentiasa memohon pertolongan kepada-Nya, dan sentiasa bertawakal dan mohon perlindungan dengan kekuasaan-Nya.

    Facebook

    Bone cells are constantly renewed, so every ten years you have a "new" skeleton

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  3. Gempak Senior kamenrider555's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    nice info...bnde2 cmni mmg salu blaku kat umah aku..lg2 bunyi guli..


  4. King Of Gempak Hanx's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Pasir Mas,Kelantan
    Posts
    8,442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #3
    info yg amat bgus...


    Sejarah tetap sejarah itu membuat negara kita menjadi kuat kalau kita memahami sejarah bukan mendengar dijadikan nafsu dendam.

  5. King Of Gempak Anak Pakman's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    Kepala Batas, Pulau Pinang
    Posts
    10,309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    #4
    rumah tu bagi dengar baca al-quran hari2..insyaAllah xda...

  6. Gempak Lover Badr's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    #5
    hebat !!!

  7. Gempak Hardcore Iskandar's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    2,002
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    #6
    Selain itu, cara menghalau juga ada di sini

  8. SOL BADGUY
    Guest
    #7
    nice share

  9. Gempak SuperStar hagane93's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    May 2011
    Location
    alor setar
    Age
    21
    Posts
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    Quote @kamenrider555 View Post
    nice info...bnde2 cmni mmg salu blaku kat umah aku..lg2 bunyi guli..
    sama gak mcm kat umah aku
    kengadang tu takut jgak tapi buat derk jaa
    malas nak amik tau



  10. Gempak Super Hardcore x264's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    New World
    Posts
    2,832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    #9
    syukur dgn info ni. baru taw. buat masa ni xde lagi kes2 mcm ni
    J-Rock | Visual-Kei | J-Pop Fansub
    Nak jadi team encoder / fansubber aku marilah pm
    http://i.imgur.com/I9CMJ0L.png

  11. Gempak Junior ahmadharith's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Besut, Terengganu
    Age
    18
    Posts
    98
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #10
    uuuh seram sjuk rasenye...nsib baik rmah ak takde tnde2 tu..


    Berita Semasa | Info Agama | Informasi


Page 1 of 3 123 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List