DAFTAR
Close
Login to Your Account
Page 1 of 2 12 Last
Results 1 to 10 of 19
  1. King Of Gempak D.'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    May 2009
    Location
    In Your Face!!
    Age
    21
    Posts
    5,164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    #1
    10) Colombia

    Columbia

    EPI score: 76.8
    Pendapatan per capita: $7,600
    Populasi: 44 Juta
    Ini merupakan negara termiskin yang tersenarai dalam top 10. Mungkin kerana kurang pembangunan maka banyak lagi alam sekitar yang terpelihara dan menyebabkan Columbia menjadi negara yang bersih.
    9) Cuba

    Cuba

    EPI score: 78.1
    Pendapatan per capita: $8,500
    Populasi: 11.3 Juta
    Walaupun Cuba merupakan negra fahaman komunis, namun ia berjaya membuktikan bahawa ia bukan satu penghalang untuk menjadi negara yang bersih.. hohoo
    8) Austria

    Austria

    EPI score: 78.1
    Pendapatan per capita: $35,000
    Populasi: 8.3 Juta
    Austria memang terkenal dengan negara yang cantik, dan sila jangan keliru Austria dengan Australia ye.. hoho kedua-duanya adalah negara yang berbeza
    7) France

    France

    EPI score: 78.2
    Pendapatan per capita: $31,000
    Populasi: 62 Juta
    France merupakan negara yang paling ramai populasi dalam senarai Top 10 ini tetapi ia tidak menghalangnya utnuk menjadi negara yang bersih. Dipercayai, kualiti udara dan air di France sangat tinggi.. hmm

    6) Mauritius


    Mauritius

    EPI score: 80.6
    Pendapatan per capita: $10,000
    Populasi: 1.3 Juta
    Mauritius adalah satu kelpulauan kecil di lautan India, mungkin kerana tempatnya yang agak terpencil menyebabkan populasinya sangat rendah. Tetapi ia juga merupakan tarikan pelancong yang inginkan udara segar dan bersih serta tempat yang sunyi dan bersih
    5) Norway



    EPI score: 81.1
    Pendapatan per capita: $48,000
    Populasi: 4.7 Juta
    hohoho aku tak tau nak tulis apa pasal norway ni.. tapi apa yang aku boleh katakan, ia antara negara yang mempunyai pendapatan perkapita yang sangat tinggi tapi masih boleh mengekalkan kebersihan.. bravo

    4) Sweden


    Sweden

    EPI score: 86
    Pendapatan per capita: $33,400
    Populasi: 9.1 Juta
    Agak jauh beza antara negara di tangga ke 5 dan ke 4. Sweeden sentiasa mengekalkan kehijauan di negara itu dan sering berlawan dengan negara sekeliling untuk menjadi negara yang paling hijau
    3) Costa Rica

    Costa Rica

    EPI score: 86.4
    Pendapatan per capita: $9,600
    Populasi: 4.5 Juta
    Negara yang sedang miskin dan sedang membangun ini berada di tangga ke 3. Dengan kekayaan hasil bumi yang pelbagai dan banyak hutan yang terjaga mampu menjadikan Costa Rica negara yang bersih dan cantik
    2) Switzerland

    Switzerland

    EPI score: 89.1
    Pendapatan per capita: $37,000
    Populasi: 7.6 Juta
    Switzerland merupakan negara yang mempunyai tinggi scorenya dalam kualiti air, diodiversiti dan sebagainya. Tetapi sama seperti negara maju yang lain, tahap udaranya agak kurang sedikit.. sikit je kurang

    1) Iceland


    Iceland

    EPI score: 93.5
    Pendapatan per capita: $36,000
    Populasi: 311,000
    Hohoho Iceland merupakan negara yang paling bersih di dunia.. mungkinkah sebab populasinya sedikit dan kurang manusia yang tak bertanggungjawab untuk mencemarkan negara itu? hahaha
    Malaysia? tempat ke 54

    The Eye On Malaysia

    EPI score: 65.0
    Pendapatan per capita: $12,205
    Populasi: 26,549,500






    Last edited by D.; 30-03-2013 at 08:59 PM.
    "Kepala Hotak Kamu"
    "Kepala Bana Kamu"
    "Kepala Hotak Kamu Kemballi"

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Age
    2010
    Posts
    Many
     

  3. Gempak Lover wutari's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Nilai
    Posts
    444
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    26 juta da ek..byk sungguh manusia kt situ...

  4. Gempak Hardcore fedora's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    Petaling Jaya
    Posts
    1,540
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    #3
    Japan tak termasuk ker...
    Penang | Petaling Jaya | Kuala Lumpur


  5. King Of Gempak mp3's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    الإسكندرية
    Posts
    18,701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    #4
    aku kalau boleh nak g ke sume negara tu...
    http://www.gempak.org/forum/usersiggy/sigpic28142_4.gif

  6. Gempak Hardcore Amir2985's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    Kyoto..Meiji Era
    Posts
    1,219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    #5
    Oh Malaysiaku..jauhnya kedudukan mu...

  7. Gempak Hardcore pzul's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    marikh
    Posts
    1,869
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #6
    spe ckp japan bersih
    japan sme mcm malaysia je
    depan2 bersih lar.. blakang2 kotor

  8. Gempak SuperStar whyd87's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    954
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #7
    kita kat malaysia kurang kesedaran menjaga kebersihan walaupun Islam mengajar kita Kebersihan itu sebahagian dari iman...
    kadang2 aku sndiri pon fail gak bab kebersihan ni..

  9. Gempak Senior
    Status
    Offline
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #8
    asyik tjuk gambar sungai dan laut mmg la cantik..

  10. Gempak Senior uzumaki kushina's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    !c#!R@kU r@MeN
    Posts
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #9
    singapore pun xde...ingat singapore bersih sangat ~~

  11. Gempak Super Hardcore ~KING~'s Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    tepi sungai.. *_*
    Posts
    2,662
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    #10
    Quote @uzumaki kushina View Post
    singapore pun xde...ingat singapore bersih sangat ~~
    ko pikir singapore,aq dlm kepale dok pikiq kenape indonesia xde pom..

Page 1 of 2 12 Last

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List