DAFTAR
Close
Login to Your Account
Results 1 to 8 of 8
  1. Gempak Lover amirulasraf74's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #1
    As-Salam...Dengar nama pon dah macam nk tergelak kan ? Boleh gelak jer ... Sebab buah nie xde kene mengena dgn beruk pon^^ ... Sesuai untuk mereka-mereka yg mempunyai migrain , asma , dan resdung ... Insyallah , dgn khasiat buah beruk , pasti masalah itu akan selesai. Untuk penerangan lebih lanjut , boleh layari page di bawah .

    RESDUNG BUAH BERUK
    Description
    Buah beruk berbentuk seperti asam jawa dan sedikit berkilat. Apabila disapu pada hidung pesakit ianya akan mencuci dengan mengeluarkan lendir, nanah, darah yang tersumbat di bahagian rongga pipi, hidung, mata dan telinga. Terdapat dalam bentuk proses serbuk dan original (biji).







    Adakah Anda Mempunyai Tanda-Tanda Seperti Ini?

    - Jerawat dan jeragat yang kronik

    - Pendengaran yang tidak jelas

    - Sakit kepala/ migrain yang berpanjangan

    - Selsema yang berpanjangan

    - Kahak yang banyak serta sangat berlendir

    - Gatal pada muka, hidung, telinga dan mata

    - Kerap bersin



    Jika anda terdapat tanda-tanda seperti berikut itu adalah kerana anda berpenyakit resdung..

    Apakah Penyakit Resdung?

    Penyakit resdung adalah kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan. Dalam erti kata lain ianya adalah virus yang hidup dibawah lapisan hidung yang mengalirkan darah kotor yang menyebabkan kegatalan kepada kulit muka dan kawasan sekitarnya.


    " Salah satu punca resdung adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya yang dipanggil sinus(lendir)" kata Pakar Telinga, Hidung dan Tekak, Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur, Dr. Amir Izwan Mohamed Dahan. Sinus sebenarnya adalah rongga- rongga didalam tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil. Petikan dari Utusan Malaysia 2005.


    Punca Resdung

    - Susunan tulang dalaman hidung yang sempit

    - Hidung bengkok

    - Mandi dan terjun di dalam air yang kotor

    - Jangkitan gigi atas

    - Ketumbuhan di dalam hidung

    - Objek dimasukkan ke dalam hidung, contohnya putik kapas, maik dan kertas

    - Tisu belakang hidung yang bengkak terutamanya kanak-kanak

    Komplikasi Resdung

    - Jangkitan nanah disekeliling kawasan mata

    - Jangkitan otak (meningitis)

    - Sakit tekak yang kronik

    - Jangkitan tulang muka

    - Memburukkan keadaan lelah

    - Berdengkur yang kronik

    - Jangkitan telinga dan tonsil, terutamanya kanak-kanak

    - Alahan hidung atau hidung sensitif

    - Selsema biasa yang melarat

    Gambar Tengah Buat Rawatan











    http://www.youtube.com/watch?v=8AjxnqTLppE


    http://www.youtube.com/watch?v=aDp8IXkAvcs


    HARGA-
    RM40.00 (Semenanjung Malaysia)
    RM49.00(Sabah dan Sarawak)


    Cara Guna Ubat -

    Colet sikit serbuk ubat tu pakai jari kelingking
    selepas itu touch dekat tulang dlm hidung kanan sekali n
    kiri sekali selepas tu selawat.

    kemudian duduk tunduk kan sikit kepala
    tunggu 15-20 mnt lendir akan keluar..
    time buat rawatan pagi n malan shj
    1 ari 2 kali(pg n mlm),esok nye jgn buat lusa
    baru buat,selang sehari..,buat 4 kali(selama 4 hari)
    ubat jgn langkah...

    TERBUKTI!!!!
    Berkesan utk:resdung, asma & migrain


    POS TAMBAH- RM10.00

    BERMINAT BLH HUBUNGI:
    Facebook:http://www.facebook.com/profile.php?id=100002892364254
    Tel : 014 7429192
    Amirul Asraf



    ]Pengedar seluruh malaysia diperlukan .....

    **BUAH BERUK TIADA KAITAN DENGAN BERUK
    CUMA NAMA BERUK SAHAJA YANG SAMA**


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many
     

  3. Gempak Hardcore matain88's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Age
    25
    Posts
    1,293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #2
    betul jd ke ni?

  4. Gempak Lover amirulasraf74's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #3
    kalau nk kepastian , boleh cube dkat downtown cheras ^^

  5. Gempak Hardcore matain88's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Age
    25
    Posts
    1,293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #4
    bro PNB DARBY PARK ko knal x

  6. Gempak Hardcore matain88's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Age
    25
    Posts
    1,293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #5
    kalau ader jerawat mcm mane bro?dyer boleh kasi hilang x

  7. Gempak Lover amirulasraf74's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #6
    jerawat xsure le pulak ...hehe ...

  8. Gempak Hardcore matain88's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Feb 2010
    Age
    25
    Posts
    1,293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    #7
    Quote @amirulasraf74 View Post
    jerawat xsure le pulak ...hehe ...
    parut jerawat mcm mane lakboleh kasi hilang ke..

  9. King Of Gempak KiuT-MiuT's Avatar
    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    10,838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    69 Post(s)
    #8
    kt downtown selalu nmpk org berubat...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

User Tag List